Představení proběhne v rámci šestého ročníku Divadelního festivalu Kutná Hora
PERFORMEŘI Mark Požlep, Gašper Piano
AUTOR, SCÉNOGRAFIE Mark Požlep
PŘEKLAD A ADAPTACE Jure Novak
DRAMATURG Diane Fourdrignier
HUDBA Gašper Piano
ŠÉF TECHNIKY A SVĚTELNÝ DESIGN Grega Mohorčič
VÝKONNÝ PRODUCENT Barbara Poček
PRODUKCE Gledališče Glej
KOPRODUKCE Contour Bienniale 9: Coltan as Cotton, Mechelen, Belgium A HISK, Higher Institute for Fine Arts, Gent
Dokumentární performance Marka Požlepa.
Délka performance: 60 minut
Projekt Blueprint for Revolution (Plán na revoluci) měl premiéru v New Yorku v roce 2017, kdy Mark Požlep provedl okružní plavbu na kanoi okolo ostrova Manhattan. Hlavním cílem tohoto projektu bylo zkoumat možnosti lidského smíření skrze odlišné představy o svobodě. Samotným aktem plavby vnesl do své performance témata jako jsou fantazie, snění, objevování, dobývání i samotné přežití a s těmito konfrontoval nezdolný kapitalistický systém ostrova. Ve své současné performanci zkoumá réalie vyplývající z rozhovorů s potomky domorodých obyvatel ve vztahu k historii, současné politické situaci a složité sociální skladbě Manhattanu.
Hlavní rozpor, ze kterého Mark vychází, jsou jeho idealizované dětské vzpomínky, které konfrontuje se současnou situací domorodých obyvatel Manhattanu. Výchozí bod a inspirace pro jeho americké dobrodružství byl Vinnetou. Fiktivní hrdina z knížek Karla Maye, který se díky nim a především díky německo-jugoslávské filmové produkci stal symbolem domorodého kmene pro celé generace diváků, kteří vyrostli za železnou oponou. Obraz kmene, který nikdy ve skutečnosti neexistoval. Jaký byl osud těchto obyvatel? Co všechno museli vytrpět, aby se mohl zrodit bílý americký sen, který platí jen pro pár vyvolených? Jak jejich potomci čelí současnému kapitalismu, ve kterém již jejich území neplení železnice, ale hustá síť potrubí? A jakou roli ve všem hrajeme my, kteří jsme vyrostli na nostalgické představě o vznešeném divochovi, bez kritického náhledu na skutečnou koloniální minulost či knížky Karla Maye?
Ve svém posledním projektu Mark Požlep nadále pokračuje ve zkoumání jugoslávské nostalgie a nemilosrdně předkládá plán na jinou revoluci.
Divadlo Glej, které bylo založeno v roce 1970, je nejstarší nezávislou platformou pro performativní umění v Lublani. Jedná se o významnou divadelní a vzdělávací instituci, která šla od svých počátků cestou neortodoxních divadelních postupů. Stejně je tomu tak i dnes, kdy zůstává místem divadelního výzkumu, podporující progresivní přístup nové generace nastupujících umělců.